MUSIC-ARTS

MIÉRCOLES 29 DE ABRIL DE 2020 (MUSIC)

Good morning class! Let's carry on the week.

The activity of this week, consist on create your own choreography, about the chorus (estribillo) of one of the followings songs:

You can rec yourslef by a movil phone, tablet, or devices like that, and send it to me by email or PAPAS.
Remember my email adress is: jsdel@educar.jccm.es


I hope you have a nice day!

Good luck!




LUNES 27 DE ABRIL DE 2020 (ARTS)

Good morning class!
I hope you have had a nice weekend. Let's carry on with the next week

Today we are going to learn the reductions and enlargements of drawings.

What is this? well, this means to change the size of a drawing, respecting to their original size. To do it properly, we have to use an scale.

 In order to learn it, you have to watch the next video:

Then divide one page of your bloc in two parts, on the left hand side you have to draw an easy drawing which be the original one. On the right hand side side, you have to draw the same drawing but in other scale as you have seen on the video. Choose the scale you prefer, and let it me know.

Once you finish, send me a image of that page by PAPAS, or by email: jsdel@educar.jccm.es
Up to you!

Good luck, and have a lovely monday!





MIÉRCOLES 22 DE ABRIL DE 2020 (MUSIC)

Good morning class! I am back for a period.

I hope everything next to you be ok.

Today, you have to watch the next video about the different traditional dances around the world. 


Then, you have to looking for on internet, the name of one traditional dance in each spanish region. You have the map of the spanish regions here:


(si pinchas sobre la imagen en el botón derecho y seleccionas "guardar imagen como", podrás guardar la imagen en tu ordenador para imprimirla o trabajar sobre ella)

There are different ways to send me the information:

- You can print or copy the Spanish map, and fill the gaps with the dances. Once you've finished, take a photo of it and send it to me by email. (jsdel@educar.jccm.es)

- If you prefer, you can write in a document the name of each region with their dances and send it to me by email.

Let's practice the dance you prefer if you feel confidence ;)









LUNES 23 DE MARZO DE 2020 (ARTS)


¡Buenos días chic@s!

Vamos a por otra semana más. Hoy para la asignatura de "arts" he preparado lo siguiente:

Today you have to do an abstract drawing with the different lines yo learned the previous day, and using flat figures such as the ones you can see on the next videos:



Activity:
You have to make an abstract drawing using the types of lines you already know, and the flat figures you can see on the previous videos.

¡Good luck!






MIÉRCOLES 18 DE MARZO DE 2020 (MUSIC)


¡Buenos días!

¡Vamos con el miércoles! Hoy para la asignatura de "music" he preparado lo siguiente:

English: watch the next vídeos about emotional body and facial expressions. Do not forget we can use it as a way of comunicating:



Actividad:
You have to looking for in YouTube one song for each of the next feelings, and add the link from YouTube:
-     Hapiness.
-     Sadness.
-     Anger.
Try if you can, make a performance of the song you most like of the ones you have found.

Spanish: mira los siguientes vídeos sobre la expresión facial y corporal, en cuanto a las emociones. No olvides que podemos hacer uso de ello como forma de comunicación:

https://www.youtube.com/watch?v=utZr0dPu5sk

https://www.youtube.com/watch?v=embYkODkzcs

https://www.youtube.com/watch?v=nTII0cyUbQo
Actividad:
Tenéis que buscar en (YouTube) una canción por cada una de las siguientes emociones, y añadir el enlace de YouTube:
-     Alegría.
-     Tristeza.
-     Ira.
Intenta si puedes, hacer una actuación de la canción que más te guste de las que has encontrado.

Si tenéis cualquier tipo de cuestión, también podéis escribirme en PAPAS, y así podré contestar de forma más personalizada.

¡¡ES MUY IMPORTANTE QUE EN EL EMAIL ME INDIQUÉIS EL NOMBRE DEL ALUMNO/A QUE HA REALIZADO LA ACTIVIDAD!! Gracias.

¡Mucho ánimo con el día chic@s!







MARTES 17 DE MARZO DE 2020 (ARTS)

Buenos días,

Debido a que la plataforma PAPAS 2.0 está dando problemas, voy a adjuntar de momento por aquí aquella información que necesitáis para realizar la siguiente actividad.

A continuación, veréis distintos links los cuales os servirán de ayuda para conocer como se realizan las "parallel lines" o líneas paralelas, y las "perpendicular lines" o líneas perpendiculares. Para ello es necesario tener algunos instrumentos geométricos como son: regla, escuadra, cartabón y un compás.

En en siguiente link, podréis observar como se realizan las "parallel lines":

Aquí, aprenderéis a realizar las "perpendicular lines":



Una vez hayáis visto los vídeos, llega la hora de probar vosotros. La actividad, consistirá en hacer un dibujo libre (coloreado con lápiz, cera o rotulador) que contenga las técnicas aprendidas con los "parallel and perpendicular lines". Tenéis una semana para poder hacer vuestra actividad, una vez la hayáis acabado, podéis hacerla una foto y mandármela por PAPAS, o mandármelas por email a: jsdel@educar.jccm.es

Si tenéis cualquier tipo de cuestión, no dudéis en escribirme un PAPAS, así contestaré de forma más personalizada.

¡¡ES MUY IMPORTANTE QUE EN EL EMAIL ME INDIQUÉIS EL NOMBRE DEL ALUMNO/A QUE HA REALIZADO LA ACTIVIDAD!! Gracias.

¡Mucho ánimo con la semana chic@s!



No hay comentarios:

Publicar un comentario